Ifk header 32

Träning

Träning

I klubben har vi cirka 70 åkare som ska ha fys/gymnastik och träning på isen. Några grupper har även dans en gång i veckan. Träningen bedrivs av våra 2 huvudanställda tränare Viktoria Troitskaia och Tom Jackson. Föreningen har dessutom ett antal extra ledare i Linn Larsson, Emily Jönsson, Isabelle Paulsson mfl.

Schemat för all träning hänger på dörren till skridskoförrådet samt skickas ut till alla föräldrar samt åkares mail. Tänk på att det till varje träningspass ingår 15 minuters uppvärmning och nedvärmning innan och efter isen. I omklädningsrum 10 finns det uppvärmningskort med förslag på övningar till din uppvärmning.


Sjukdom och annat förhinder

Blir man sjuk eller får annat förhinder som gör att man inte kan komma till sitt träningspass så glöm inte att informera din tränare via telefon eller sms.

Inför skolloven, bortsett från sommarlovet, informera i god tid innan, åtminstone med några veckors framförhållning, om åkaren kommer att vara bortrest. Detta för att tränarna ska kunna göra en bra planering av träningen under loven.


Träningsvett

  • Kom i tid
  • Värm upp inför varje träningspass
  • Ha håret uppsatt och kroppsnära kläder (inga lösa eller rörliga detaljer som kan störa)
  • Visa respekt för tränarna!
  • Informera din tränare om du inte kan komma, såvida möjligt i god tid innan


Md logo ishuset yes
Md 0001
Md sparbank stiftelsen
Md spchark
Nyheter via RSS
Levererat av MyClub